راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور + فیلم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟
سرخط خبرها

دمای بالا برای همه مضر، اما برای افراد مسن می‌تواند کشنده باشد

  • کد خبر: ۱۷۷۲۷۶
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
دمای بالا برای همه مضر، اما برای افراد مسن می‌تواند کشنده باشد
افراد مسن نسبت به افراد جوان در برابر گرمای شدید، آسیب‌پذیرتر هستند زیرا بدن آنها به‌طور مؤثر خنک نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از ویفروم، گرمای شدید در تابستان امسال میلیون‌ها آمریکایی را در معرض خطر قرار داده است. برخی از نقاط آنقدر گرم بودند که ساکنان آن را «جهنم روی زمین» توصیف کردند.

محققانی که سلامت افراد مسن و تغییرات آب‌وهوایی را مطالعه می‌کنند، اظهار کردند که دو روند اجتماعی به آینده‌ای وخیم اشاره می‌کند که شامل جمعیت در حال پیر شدن و دمای در حال افزایش است.

دمای بالا برای همه بد است، اما برای افراد مسن می‌تواند کشنده باشد، زیرا افراد مسن به اندازه افراد جوان‌تر عرق نمی‌کنند یا خنک نمی‌شوند.

استرس گرمایی می‌تواند شرایط زمینه‌ای مانند بیماری قلبی، ریوی و کلیوی را بدتر کند و گرمای شدید می‌تواند باعث پریشانگویی (هذیان) شود. همچنین، کیفیت پایین هوا تنفس را به‌ویژه در میان افرادی که از قبل مشکلات تنفسی دارند، سخت‌تر می‌کند.

با توجه به افزایش جمعیت مسن در برخی از مناطق باید تقاضای نیاز فوری ساکنان در موج گرما برآورده شود و این‌ها شامل فراهم‌کردن مراکز خنک‌کننده و اطمینان از دسترسی فیزیکی به آن‌ها برای افرادی است که دارای چالش‌های حرکتی هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->